piątek, 21 czerwca 2013

AKTYWISTKI cd

Drogie Panie - bo tylko Panie do tej pory dołączyły do naszej fejsbukowej grupy.

Chciałam Wam opowiedzieć co się dzieje w ramach przygotowań do naszego pierwszego spotkania i zrobię to na łamach szpilko-bloga, bo nasz się tworzy dopiero, albo inaczej już się tworzy -to się dzieje :)

Zacznijmy od początku!

Od momentu zawiązania się grupy wszystko dzieje się bardzo dynamicznie. Nie wiem jak Wy, ale ja czuję całe mnóstwo dobrej energii, która płynie póki co z monitora komputera.
Co chwila pojawia się nowy pomysł, propozycja, zajawka, kolejny ruch.

W ubiegłym tygodniu wydarzyły się 2 ważne rzeczy - w czwartek odwiedziłam Olę z DecoHobby i wspólnie ustaliłyśmy termin lipcowego spotkania oraz pewne organizacyjne szczegóły, po drugie - odbyło się spotkanie z ks.Milochem, któremu opowiedziałam o naszej inicjatywie i pokazałam folder z przykładowymi zdjęciami rzeczy, jakie możemy uszyć aby w hospicjum zrobiło się radośniej.

Nasz inicjatywa spotkała się z aprobatą i w ten sposób dostałyśmy oficjalne przyzwolenie na ruszenie z miejsca! Mało tego, dostałyśmy super wsparcie - o czym przekonałam się na dzisiejszym spotkaniu z Panią w Urzędzie Miasta!

Odebrałam wczoraj telefon i trochę mi się wierzyć nie chciało - jak to? Z biura samego prezydenta dzwonią w naszej sprawie? Że nie musimy się wpraszać i robić podchodów, ale dostajemy zaproszenie? SZOK!

I chyba ten szok mnie trochę z nóg zwalił, albo połączenie go z upałem dało rezultat taki,że średnio sklejam wyrazy w zdania dzisiaj - ale nie mogę nie podzielić się z Wami, to w końcu NASZA sprawa:)

Pani z którą rozmawiałam bez wątpienia zna się na rzeczy! Do sedna prędko - co mamy, czego potrzebujemy, na co możemy liczyć.

Czyli taki mały bilans:

MAMY:
* ok. 70 osób w ramach grupy TRÓJMIASTO SZYJE,
* miejsce, w którym możemy się spotkać oraz ustalić grafik kolejnych spotkań ( dzięki uprzejmości DecoHobby)
* termin pierwszego spotkania 8.07.2013 w godzinach 17-20,00
* podstawowe "narzędzia" do pracy tzn maszyny, akcesoria - we własnym zakresie
* pierwszą inicjatywę pod roboczym kryptonimem "Akcja Hospicjum"
* umiejętności, pomysły i zapał do działania
* wsparcie! ( o tym później)

POTRZEBUJEMY:
* nagłośnienia naszej działalności
* pomocy w rozpowszechnieniu informacji o zbiórce materiałów
* chwytliwego przydomka dla naszej akcji - mam nadzieję wymyślimy na pierwszym spotkaniu

W TOKU:
* strona na fb, za pośrednictwem której będziemy informować świat o naszych działaniach, dzielić się zdjęciami ze spotkań, pokazywać efekty naszej pracy - to taka bardzo naga jeszcze strona, będziemy z namysłem dopieszczać - to będzie taka nasza wizytówka, a fb grupa pozostaje nadal naszym "roboczym" obszarem. Zdjęcie poniżej to moja prowizorka,żeby zapełnić miejsce - za brak profeski przepraszam!

https://www.facebook.com/TrojmiastoSzyje?fref=ts

* LOGO - dziewczyny już kombinują
* domena - trojmiastoszyje.pl aktywuje się, będziemy ją wspólnie redagować, zamieszczać posty, nasze pracy - związane także z działalnością każdej z nas, niekoniecznie w ramach spotkań grupy
a co z domeny wynika -mail nasz "służbowy" - do kontaktów w ważnych sprawach i przesyłania zdjęć np
* plakaty i broszury informujące o zbiórce tkanin

MEDIALNIE:
* zaprosiłam na nasze spotkanie przedstawiciela RETUSZA, Gdyńskiego Informatora Kulturalnego
* UM zaproponował sprawozdanie z naszego pierwszego spotkania na łamach Ratusza, e-ratusza, stronie Gdyni - wraz z nagłośnieniem i wsparciem akcji zbiórki materiałów do szycia
* a teraz mała bomba .. Pani Anna Białek zaproponowała by 8go, czyli w dniu spotkania wpaść na konferencję prasową do UM i poinformować osobiście Panie i Panów dziennikarzy obecnych z cotygodniową wizytą u Prezydenta o tym, co robimy, że się spotykamy i zaprosić zainteresowanych..

Czujecie to? Ja jestem prawdę mówiąc trochę przestraszona - a co jak nie wyjdzie, okaże się,że coś powypada i nie zjawimy się licznie na tym pierwszym spotkaniu? Nie znamy się przecież w zasadzie, nie wiemy czy możemy polegać na sobie czy deklaracja udziału w spotkaniu zgodnie z fb wydarzeniem przełoży się na faktyczna frekwencję? Czy ciasta nie spalę?

Drogie Moje!
Bo ja się tak trochę samozwańczo powołałam na naszą reprezentankę w urzędowych sprawach i mam nadzieję, nie macie za złe..
Dziękuję Wam za pomysły, za aktywny udział w nadawaniu kształtu naszej akcji, za ogarnianie spraw związanych z domeną, z projektowaniem logo, za utworzenie wydarzenia o zbiórce tkanin itd

ZRÓBMY TO RAZEM!

Podejrzewam,że frajda jaką przyniesie końcowy efekt naszej pracy będzie ogromna i satysfakcja,że tak można "coś z niczego" stworzyć każdej z nas doda wiele pewności i takiego dobrego poczucia sprawstwa!

Ja już teraz czuję się mega podekscytowana! I bardzo wierzę,że uda nam się z tej grupy indywidualnych zdolnych bestii stworzyć silny skład - bo przecież w grupie siła!

Damy radę? Powiedzcie,że tak!
Chyba potrzebuję trochę wsparcia, bo targają mną jakieś głupie obawy..Minie;)

Mam jeszcze prośbę techniczną - podeślijcie mi proszę na maila po jednym zdjęciu zabawki, jaką dotąd zrobiłyście z linkiem do jakiejś galerii Waszych prac / bloga / fb itd - obiecałam wysłać taką kompilację do urzędu po weekendzie ( żeby nadal nie posiłkować się cudzymi fotami, jakie prezentowałam dotąd jako przykład tego,co można / kontakt@trojmiastoszyje.pl )

W kwestiach tworzenia stowarzyszeń itd - pogadamy przy okazji spotkania na żywo.

Czy o czymś zapomniałam? Przypomnijcie w komentarzu - za chaos przepraszam, jak już pisałam - zamulam dzisiaj na potęgę :)

Przepraszam,że nie wymieniłam z imienia Dziewczyn działających szczególnie aktywnie - posty w grupie same mówią za siebie, a ja nie chciałabym kogoś pominąć!

Ściskam Was CIEPŁO
A.

Z absolutnie ostatniej chwili!

trojmiastoszyje.pl już jest!
przekierowanie do strony na facebooku tym czasem! polubiajcie, udostępniajcie.
Dzięki Dominika!











4 komentarze:

  1. Mysle ze spokojnie linki do blogow i zdjecia prac mozna juz slac na kontakt@trojmiastoszyje.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się świetnie, ale tempo rzeczywiście niesamowite :D Myślę, że nie musisz się bać o frekwencję na tym pierwszym spotkaniu, jeśli ma być takie halo, to z samej ciekawości kobietki się zjawią :))

    Po jednym zdjęciu? Już na FB miałam problem i wrzuciłam kilka :D
    Pozdrawiam wszystkie serdecznie!
    Daga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobimy tak - po kilka zdjęć do albumów na fb-stronę, a ja wybiorę po jednym na potrzeby sytuacji:)

      Usuń